Algemeen
Veel af-fabriek radio- of navigatiesystemen zijn CAN-BUS, K-bus of Resistive gestuurd. Als de af-fabriek radio- of navigatiesysteem vervangen wordt voor een aftermarket radio- of navigatiesysteem (zoals bijvoobeeld; Kenwood, Alpine of Pioneer systemen), zijn de signalen zoals contactspanning, achteruitrijdsignaal, stuurbediening, etc. van de auto vaak niet meer bruikbaar.
De NavInc stuurwiel interface zorgt ervoor dat deze CAN-BUS , K-bus of Resistive signalen van de auto worden omgezet naar bruikbare analoge signalen. Hierdoor blijven de originele functies van de auto gewoon werken in combinatie met een aftermarket radio- of navigatiesysteem zoals;
-Stuurwielbediening (geschikt voor meer dan 20 merken/fabrikanten)
-Parkeersensoren
-Originele versterker / soundsysteem
-Bediening van het info display via de aftermarket radio
Ook kunnen digitale signalen van de auto worden omgezet zodat de aftermarket radio- of navigatiesysteem hiervan gebruik kunnen maken zoals;
-Verlichting
-Contactspanning
-Handremsignaal
-Snelheidssignaal
-Achteruitrijdsignaal
De interface is geschikt voor meer dan 200 verschillende automodellen en 20 aftermarket radio- en navigatiefabrikanten. De interface werkt met de volgende protocollen: CAN-BUS, K-BUS en Resitive.
Daarnaast zijn er ook Plug and play kabelsets leverbaar voor een snelle montage zonder de originele bekabeling van de auto te beschadigen.
Voor een complete overzicht van de compatibiliteit zie tabblad "Downloads" of klik op de volgende link:
Hierbij een overzicht van de interface functies:
Stuurwielbediening
De interface zorgt voor behoud van de originele stuurwielbediening in combinatie met de juiste besturingskabel. (optioneel)
Hierbij zijn o.a. de volgende functies mogelijk:
- Skippen van nummers
- Volume-regeling
- Play/Pauze
- Bron optie (wisselen tussen FM-AM-CD-IPOD-etc.)
- Mute
- UP / DOWN menutoetsen
-Telefoon beantwoorden / weigeren.
Zie voor specifieke functies tabblad “Compatibiliteit”.
P&P kabels
Onderaan de pagina is een selectie mogelijk van:
-Universele kabelkit
-Plug & play kabelkits
-Geen kabelkit
CAN-BUS
De interface zal zich automatisch inleren bij automodellen met CAN-BUS en K-bus sturing. De interface kiest, na montage, automatisch het juiste CAN-BUS of K-bus protocol.
Contactspanning output
De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol het contactspanning en zet deze om in een bruikbaar analoog +12V outputsignaal (maximaal 2A belasten). Met dit signaal zal de aftermarket radio- of navigatiesysteem automatisch in- of uitschakelen zodra het contact aan- of uit wordt gezet.
Verlichting output
De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol automatisch de verlichting en zet deze om in een bruikbare analoog +12V outputsignaal (maximaal 0,04A belastbaar). Met dit signaal zal de aftermarket radio- of navigatiesysteem automatisch in de nachtstand (kleuren) worden gezet bij het inschakelen van de verlichting.
Snelheidssignaal
De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol het digitale snelheidssignaal en zet deze om in een analoog snelheidssignaal (KM/h of Miles).
Achteruitrijdsignaal
De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol de achteruitrijdsignaal en zet deze om in een analoog outputsignaal (maximaal 0,04A belastbaar). Met dit signaal zal het navigatiesysteem automatisch omschakelen naar de camera input als de auto in de achteruitrijdversnelling wordt gezet.
Handrem output
De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol het handremsignaal en zet deze om in een bruikbare analoog signaal. Met dit signaal kun je de aftermarket radio- of navigatiesysteem voorzien van het handremsignaal.
Audio menu
Sommige modellen gebruiken de SEEK buttons op het stuurwiel om de boordcomputer te bedienen (bijv. Mercedes). Deze functie komt te vervallen wanneer de originele radio wordt verwijderd. De interface herstelt deze bediening via het CAN-BUS of K-bus protocol waardoor de bediening van de boordcomputer blijft werken.
Telefoon functies
Sommige modellen hebben telefoonbuttons op het stuurwiel om de originele carkit te bedienen. De interface herstelt de telefoonbuttons zodat de telefoonbuttons bruikbaar worden voor de aftermarket radio- of navigatiesysteem.
Parkeersensoren
Bij automodellen met af-fabriek parkeersensoren zullen de parkeersensoren niet meer functioneren zodra de originele radio wordt vervangen voor een aftermarket radiosysteem. De interface leest uit het CAN-BUS of K-bus protocol de parkeersensor pulsen en stuurt deze naar een externe buzzer (optioneel) waardoor de originele achter parkeersensoren blijven werken.
Amplifier
Bij modellen met af-fabriek versterker komt de originele versterker en soundsysteem te vervallen zodra de originele radio wordt vervangen. Deze interface voorkomt dat en activeert het originele soundsysteem in combinatie met een aftermarket radio.
Originele menubediening
Bij sommige modellen gaat de bediening van de boordcomputer zoals; tijd, datum, etc. via de originele radio. Zodra de originele radio wordt vervangen zullen deze functies komen te vervallen. Deze interface voorkomt dat en activeert de bediening weer.
Het volgende wordt er geleverd:
- Stuurwiel interface
- Inbouw- en gebruikershandleiding
- Garantie
- Factuur
Optioneel:
- (Plug and play) kabelkit
- Radio-adapter (onderaan de advertentie selecteerbaar)
- PDC buzzer
Extra informatie:
- Controleer voordat de interface wordt besteld bij tabblad ''Compatibiliteit'' of uw auto, radio- of navigatie geschikt is voor dit product.
- Selecteer de gewenste kabelkit onderaan de pagina.
- Selecteer de gewenste radio-adapter onderaan de pagina.
- Geef bij "opmerking" aan wat voor type auto u hebt incl. bouwjaar en welke radio (merk+type) u gaat monteren zodat wij uw order kunnen controleren en de juiste aansluitschem's kunnen toevoegen.
- De interface is CE, FCC en TUV gecertificeerd.
Product specificaties:
Voltage: 10 - 16V VDC
Stand-by verbruik: 0,001 A
Afname in bedrijf: 0,048 A
Temperatuur range: - 30°C up to + 80°C
Gewicht: 42g
Afmetingen Breedte 65 x Hoogte 65 x Diepte: x 25mm